Thursday 3 November 2011

+siapa sebenarnya aku?

Hohoho mesti korang nak tahukan siapa sebenarnya aku kan ?
mesti nak tahu macam mana sebenarnya aku kan ?
mesti nak tahu aku nie orang yang macam mana kan ?


Actually, my attitude same with my father . aku nie jenis yang suka pendam and pendam .
selagi aku boleh pendam aku akan pendam . sekali aku luahkan memang senyap aku rasa .
aku tak kisah orang nak kata aku macam mana . aku tak kisah orang nak kata aku nie macam-macam .
aku tak kisah orang nak kata aku nie perangai tak senonoh ke apa ke . aku memang tak kisah orang nak kata tentang aku . sebab aku akan perhati juga orang tu macam mana dan aku akan pendam semua itu hingga tibalah waktunya aku luahkan . mungkin agak pedih juga untuk semua itu tapi itulah yang aku selalu buat .
sebab aku memang jenis macam tu . aku tak kisah orang buat aku sakit, terasa or pape jela . aku memang tak kisah . tapi hati siapa tak terasa semua tu kan ? hati siapa dapat tahan semua itukan ?


Apa pun aku tak kisah dengan semua itu . sebab orang yang buat orang lain sakit, nanti dia sendiri akan terima akibatnya kan ? so tak perlulah risau sangatkan ?
ALLAH sentiasa ada disisi hamba-hambaNYA ketika susah ataupun ketika senang . tapi untuk tenangkan hati yang sakit memang susah kan ?
tapi itulah yang dikatakan hidup . hidup mestilah ada suka dan duka kan ?
hidup ini mesti ada kegagalan dan kejayaan kan ? yang gagal tak semestinya selamanya gagal kan ?
dan yang berjaya tak semestinya selalunya berjayakan kalau tak kekalkan kejayaan itu .


Kan best hidup kalau orang faham kita . dan kita mesti secara automatiknya akan faham orang itu juga . :)


Apa pun nobody never know who I am . although they say they know who I am . actually they are wrong .



No comments:

Post a Comment