Friday 11 November 2011

:stOp ? BerHeNti ?: kEnaPa?? wHy??

wassup my sweet blogger . amacam hari nie ?
mesti korang semua nak tahu apa yang stop, berhenti segala tu kan ?

sebenarnya aku dah stop study . huhu
sedihhhhhhh . :'(
mesti nak tahu kenapakan ? sedangkan sebelum ini oke2 je aku study kan ?

1st 1st dulu ambik asasi . elok2 je study .
lepas habis asasi, aku sambung degree .
dulu aku ambik Asasi Pengurusan, lepas tu sambung Degree of Human Resources Management (HONS) .
mesti nak tahu dulu aku study kat mana kan ?
dulu aku study kat Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) .

Actually sedih gak nak tinggalkan KUIS nie sebab dah setahun 4bulan dah kat c2 . 
tapi aku ada sebab kenapa aku stop study kat c2 . mesti nak tahu sebabnya kan ?

Kat bawah nie sebab-sebabnya :


  1. Sistem pengurusan kolej tu tak berapa sistematik sangat . banyak sangat benda yang tak teratur .
  2. Kolej tu bukan jiwa aku .
  3. Banyak benda yang menyusahkan diri aku .
  4. Time degree ada hafazan . so aku tak mampu nak hafal semua surah-surah yang suruh dihafal tu .
  5. otak aku bukan otak menghafal sebab tu bukan mudah nak menghafal .
  6. satu kolej dengan family sendiri . rasa tak best sangat .

Good Bye my college

tu semua antara sebab-sebab kenapa aku nak stop sangat kolej tu .
actually da lama da nak stop tu tapi belum tiba lagikan .
so sekarang dah ada peluang, aku pergi jela .

Oke now mesti nak tahu kemana aku nak study kat mane pulak kan ?
betul tak ? hehehe now aku study kat UiTM, Dungun .
kat sini ada sape-sape yang kat UiTM, Dungun tak ? bole kenal-kenal . *oke dah mula menggatal . hahaha

kenapa aku nak sangat pergi UiTM tu ? sedangkan dah study degree da n turun p diploma pulak .
apa ke giler ke aku nie ? hahaha
opsssss ! please don't think me like that . I have reason why I want continue my study at UiTM .

Jom tengok reasons aku apa ....

  • Peluang keemasan yang sangat bernilai .
  • Hajat untuk masuk ke IPTA akhirnya tercapai .
  • Yuran UiTM lagi murah . pinjaman pun tak banyak .
  • Jiwa aku .
  • Sistem pengurusan yang sistematik .
  • Pointer degree hari tu tak lepas 2.00 CGPA . and dapat tawaran nie, better pergi .
  • tak payah bayar yuran beribu-ribu .
Itu antara sebab kenapa aku nak masuk sangat masuk UiTM tu .
actually ada lagi sebab kenapa . tapi biarlah cukup itu je . hehehe
aku tahu, aku dah rugikan umo aku nie tapi aku tak kisah pun . sebab aku rasa itu yang terbaik untuk aku .
aku tak kisah apa pun orang nak cakap pasal aku . aku tak kisah asalkan aku tahu apa yang aku inginkan dan apa yang aku mahukan aku dapat . :)

Welcome UiTM in my life . :DD

No comments:

Post a Comment