Monday 31 October 2011

#pEnGaKhiRaN buLaN OktObEr ~

Hai korang semua . sihat ?
alhamdulillah sihat kan . :) aku pun sihat gak *macamlah ada orang tanya . heeee~
oke hari ini 31/10/2011 . wahhhh! hari nie pengakhiran bulan Oktober lah .
suka suka suka suka sebab dah nak masuk bulan November dah .
takde apa yang istimewa pun sebenarnya bulan 11 uh saja excited lebih . hehe
oke mesti nak tahukan apa yang berlaku kat atas diri aku sepanjang bulan 10 nie kan ?
jom tengok semua gambar di bawah nie dan mungkin anda sendiri akan faham . :)
boooommmmm ! fuuhhhhhh ! layannnnnnnnnnn ............

+Permulaan Bulan Oktober+

Oktober yang membawa kedukaan dalam hidup . :(

Kalender bagi bulan Oktober atau bulan 10 .

Oke . aku seorang student degree di sebuah kolej .
nama kolej aku tertera diatas . tulah nama kolej aku . :)

Awal bulan 10 nie semua student diploma and degree cuti .
cuti apa ? mestinyalah cuti semester . best kan dapat cuti . ?
lama lak tu . 1bulan lebih . actually takdelah lama sangat . sekejap je . :D

Apa lagi kalau dah dapat cuti mestilah nak balik kampung tercintakan ?
samalah dengan aku . aku nie kira anak perantau jugaklah .
asal dari negeri Cik Siti Wan Kembang iaitu Kelantan lah .
mesti nak tahu aku balik dengan apa kan ?
tengok dibawah tu ....

jeng jengggggg !
inilah kenderaan aku . wahhh hebat tak ?
kereta yang paling panjang nie aku naik iaitu kereta api lah . hehehe
aku naik kat Kajang, Selangor and stop kat Wakaf Bharu, Kelantan .

Muka happy je dapat sampai rumah dengan selamat .
disambut oleh umi dan adik adik .
bahagia je kan ? seronok dapat rasa masakan ibu tersayang kan ?
sangat bahagia . :)

+Pertengahan Bulan Oktober+

Apa yang berlaku pada pertengahan bulan Oktober nie ?
jeng jeng jenggggggg !
jom kita terjah kita menerjahhhh ... !!
Oooo yeeahhhhhh ...

alamakkkkk ! masa yang dinanti nanti kan telah tibaaaaaa ....
Ooohhhhh noooooo ....
berdebar debar hati nak tengok keputusan yang bakal dilihattttt ..
aku sangka kannnnnnnnn .....

aku sangkakan mendapat 100% dalam semua subject .
rupa rupa nya hanya angan-angan semata-mata .
result aku tak seperti yang aku sangka kan .
hancur luruh semua jantung hati aku dari badan .

sangat sedih and sedih .
sedih yang teramat sehingga sukar untuk digambarkan .
hanya ALLAH sahaja yang tahu perasaan aku ketika itu .

Masya ALLAH ... serius aku cakap !
aku rasa nak bunuh diri je time tu .
tapi alhamdulillah aku masih lagi ada iman .
so aku tak sempat untuk membuat kerja yang sangat bodoh itu .
alhamdulillah .

Tapi sepanjang beberapa hari dan minggu juga aku menyendirikan diri aku dari family dan kawan-kawan .
sedih sangat sampaikan tak nak bercakap dengan siapa-siapa pun walaupun dengan family sendiri .
aku lebih rela diam dan terus diam .

and serius jugak aku kata kan rasa nak kuar je dari kota ini .
rasa nak pergi menyenangkan diri buat seketika .
tapi ada halangan ...
family aku mane kasi lah ! aku nie perempuan .
dah la jenis y berbadan kecik dan rendah .
sekali orang tengok macam budak form 1 je . hehehe *promot diri lak
so aku tak bole . duduk je kat rumah .

baru je aku nak bergembira .
tiba-tiba aku diduga dengan satu lagi kesedihan yang teramat .

Hampir semalaman aku menangis apabila tahu berita itu .
sangat memedihkan hati aku dan sangat menyedihkan hati yang masih lara itu .
sampai bila aku menangis ?

hanya tinggal tanda tanya . huhu

+Pengakhiran Bulan Oktober+

Apa yang berlaku pada akhir bulan nie ?
jom kita tengokkkkkk . terjahhhhhhhh ......

oke dalam sedih sedih pun mesti ada kebahagian jugakan ?
betul tak ?
sama juga dengan aku . aku pun dalam sedih ada bahagia jugakan ?
sooooooooo .......

so kita be happy ....
yeahhhhhh .. !
happy happy happy . !!

so lalui hari-hari anda semua dengan happy happy selalu .

alamkkkkkk ! esok dah masuk bukan September or bulan 11 .
yeahhhhhhhhhh .. ! esok masuk bulan 11 .
macam mana kehidupan aku bulan 11 nanti ?
so ikuti lah hari hari aku bulan 11 nanti . oke ?

Hari ini blog terakhir aku untuk bulan 10 nie . :)
apa pun yang lepas biarkan lepas .
yang berlalu biarkan berlalu .
yang hidup teruskan hidup .
teruskan berjaya oke . :)
semoga hari hari akan mendatang lebih bermakna dan lebih harmoni .

bye bye OKTOBER . ! see you next year ..

As a conclusion, bulan Oktober nie memang membawa seribu kesedihan dalam hidup ini .

No comments:

Post a Comment